SketchUp – Győr

A SketchUp jelmondata: „3D modellezés mindenkinek”. A SketchUp legfőbb előnye a hasonló tervezőprogramokkal szemben a kezelőfelület egyszerűsége, könnyű kezelhetősége, mely révén a program széles körben alkalmazható a formatervezés, bútortervezés, belsőépítészet mellett az építészet és tájépítészet, vagy akár a gépészet és a filmipar területén. A program az alkotói folyamat egészét végigkíséri, kiegészítőivel együtt alkalmazva igazán hatékony eszköz bármely kreatív ember számára.

 

A tanfolyamon a látványtervezés komplex munkafolyamatát sajátíthatod el: az első részben a SketchUp-ban történő modellezést, a második részében pedig a V-Ray-ben zajló textúrázást és renderélést mutatjuk be. A SketchUp széleskörű eszköztárát példafeladatokon keresztül ismerheted meg, a tárgyi léptéktől az építészeti és tájépítészeti modellezésig, az egyszerű tömegvázlatoktól a kidolgozott 3D modellekig. A SketchUp-ba integrálódó V-Ray programmal valamennyi formatervezési, építészeti, tájépítészeti vagy műszaki látványtervezési feladat megoldható: fotorealisztikus nappali és éjszakai, kültéri és beltéri, vagy épp stúdió beállítású látványképek renderelése.

 

A tanfolyam indításához legalább 10 fő szükséges, ezért ha ismersz más érdeklődőt is, kérjük, oszd meg vele a lehetőséget! A tanfolyamot február-márciusban tervezzük, ha érdekel a tanfolyam, mindenképp jelentkezz előzetesen, hogy januárban értesíteni tudjunk a pontos időpontokról.

 

 

Neked szól a tanfolyam, ha:

  • Győrben vagy környékén élsz, vagy itt tanulsz, és érdekel a fotorealisztikus látványtervezés.
  • Gyorsan tanulható, a hardver szempontjából anyagi beruházást nem igénylő 3D modellező programot keresel.
  • Építészként, belsőépítészként vagy tájépítészként egyszerűen használható 3D modellező programot keresel.
  • Formatervezőként gyors modellezés, 3D vázlatok, kiviteli tervek és prezentáció készítése érdekel.
  • Grafikusként 3D logótervezés és 3D infografikák készítése érdekel.
  • Nem tutorialokból, hanem oktató segítségével, gyorsan és hatékonyan szeretnél tanulni.
  • A tanfolyamra tudsz hozni magaddal saját laptopot, melyen később is kényelmesen tudsz dolgozni.
zold
Üzenetedben add meg a telefonszámodat, és írd meg, ha jogosult vagy diákkedvezményre.
On
SketchUp – Győr
https://goo.gl/maps/W3p6pDKrWhEQ87ky8
Clever Office
9023 Győr, Körkemence utca 8.
On
Előjelentkezés:
folyamatosan
Időpont:
2020. február-március
Ütemezés:
3 hétvége, napi 8 óra (összesen 42 óra)
Helyszín:
Clever Office (Győr, Körkemence utca 8.)
Ár:
124.000 Ft / diákoknak 99.000 Ft (bruttó)

Tematika

SketchUp:

  • A SketchUp 3D modell felépítése, lehetséges átjárási módok (importálás és exportálás) a SketchUP és más szoftverek között (Autocad, Photoshop, Illustrator, 3ds Max, Solidworks).
  • A programok kezelőfelületének megismerése, személyre szabása. Gyorsbillentyű parancsok
  • Alap eszközök (rajzolás, 3D eszközök, navigáció, nézet módok stb.).
  • Rétegek (layer), csoportok (group), komponensek és dinamikus komponensek praktikus használata.
  • Tárgymodellezés 2D nézetrajzokból (pdf, raszteres kép, 2D tervrajz alapján).
  • Épület modellezés fotók alapján (Google Earth, Street View, helyszíni fotók) és alaprajzból (DWG importálás és modellezés).
  • Terepmodellezés meglévő geodéziai felmérés, vagy szintvonalas rajz alapján.
  • Georeferencing, terepmodellezés Google Earth adat alapján.
  • Térgörbék, organikus felületek modellezése.
  • Árnyéktanulmány, benapozottság vizsgálata SketchUP segítségével – beltéri és kültéri egyaránt.
  • Metszetek készítése 3D modellből.
  • Nézetek, mentett nézetek, kamera beállítások és animáció készítés.
  • Textúrázás és egyedi textúra készítése.
  • Style Builder – grafikai stílusok.
  • LayOut – méretezés, nézetablakok, mentett nézetek, metszetek, feliratozás.
  • SketchUP Warehouse – online 3D modell gyűjtemény és használatának bemutatása.
  • Praktikus ismeretek a szoftver gyors használatához.
  • Problémamegoldás, 3D geometria korrekció, bonyolult 3D rajz egyszerűsítése és tisztítása.

 

V-Ray:

  • A V-Ray rövid bemutatása és kezelőfelületének megismerése.
  • A renderelés alapvető fogalmainak szemléletes bemutatása példák segítségével.
  • V-Ray anyagok felépítése.
  • Textúratípusok létrehozása és módosítása (természetes és mesterséges felületek, anyagok, burkolatok).
  • Rétegbeállítások és logikus modellfelépítés rendereléshez.
  • Haladó kamera beállítások.
  • Nézetek, mentett nézetek.
  • Renderbeállítások bemutatása.
  • V-Ray fényforrások ismertetése és beállításaik.
  • Renderelés stúdió környezetben.
  • Belső tér textúzásása és renderelése.
  • Külső tér textúrázása és renderelése.
  • Render Elements és praktikus használatuk utómunkáknál.
  • Praktikus ismeretek gyors rendereléshez és hardver tanácsadás.